Reklamation och Retur

Reklamation

Vid alla typer av reklamationer, t ex skadad vara eller saknad vara i leveransen, ber vi dig gå in på denna http://christerolssonstore.se/index.php?route=account/return/insert och där fylla i alla uppgifter.
Ange dina kontaktuppgifter, order id, samt förklara problemet, så kan vi lättare hjälpa dig. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss - du behöver en korrekt returadress och ett reklamationsnummer för att reklamation ska kunna genomföras.

Retur

Om du vill returnera en vara från en korrekt leverans måste du meddela kundtjänst på info@christerolssonstore.se om du är privatkund, inom 14 dagar räknat från det datum du mottog dina beställda varor.
Uppge dina kontaktuppgifter, order in, och vilken vara det gäller. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss - du behöver aktuell returadress och ett returnummer som ska bifogas i paketet.
En förutsättning för att returen ska godkännas är att varan är oanvända och inte är skadade. Om returen godkänns får du tillbaka det belopp du betalat för ordern (inkl ev fraktavgift). Du behöver själv stå för returportot enligt Postens portotabell.
Kunder utanför Sverige betalar returporto enligt gällande tariff hos Posten i respektive land.
Vi återbetalar/eller makulerar värdet för varan så snart den har kommit in i retur till oss.

Outlösta paket

Om ett paket inte hämtas ut, eller om en försändelse kommer i retur på grund av att christerolssonstore fått en felaktig adress, tar vi ut 149 kr som kompensation för frakt och omkostnader. Vid retur från utlandet betalar kunden alla fraktkostnader för försändelsen samt 149 kr (SEK), som kompensation för hantering och omkostnader.